Muutama päivä sitten toteutettiin VIHDOIN se, mitä ollaan suunniteltu jo reilu kuukausi: mentiin Markin kanssa Brightoniin syömään suomalaiseen pubiin!! Sen nimi on Northern Lights ja tiiän siitä sen verran, että se on suomalaisten omistuksessa. Se sijaittee tosi lähellä Brighton Pier:ä (eli siis sitä siltaa, mun mielestä kuulostaa tyhmältä sanoa Brightonin SILTA )

http://www.northernlightsbrighton.co.uk/    ---> sen paikan nettisivut

 

 

Se on pubi, mutta täällä pubeista saa aina myös ruokaa, joskus niissä on ihan kunnon menu ja päivisin lounas. 

Mentiin sinne päivällä, mutta siellä kuultiin että keittiö aukeaa vasta parin tunnin päästä. No mikäs siinä, nätti päivä ja lähettiin kiertään kaupunkia, mentiin rannalle ja sinne "sillalle" 

 

 

Siellä sillalla on huvipuisto, ja aika pian huomasin että siellä on muutama varsin tutun olonen laite.... nimittäin Booster, joka löytyy myös Power Parkista sekä kaikkien huvipuistolaitteiden Klassikko: Waltzer (tai Valtteri), joka tuli vähän nuorempana varsin tutuksi laitteeksi kun Tivoli Sariola vieraili Kauhavan juhannuskentällä  Boosterissa oli pakko mennä käymään, ja olihan se muutaman vuoden jälkeen aika hauska laite, paitsi että ne pyöritti jotain puolet vähemmän mitä Powerilla 

No, mutta sitte oli VIHDOIN ruuan aika! Mä tilasin pinaattilättyjä ja Mark otti pyttipannun. Oli sitte niin hyvää!!! Huomautan, että nämä pinaattilätyt oli ihan kotitekosia, ei mitään Atrian valmispaketista lämmitettyjä !

Sit jälkkäriksi oli mun kauan haaveileman ja odottaman ruisleivän vuoro! Ai että kuulkaa ku reilun 3 kuukauden jälkeen oli hyvää maistaa lämpöstä ruisleipää paprikan ja juuston kera!!!

No, mutta parin viikon päästä oon tulossa kotiin ja sillon saan syödä taas Suomiruokaa! Ja ruisleipää!!! Ihan oikeesti, ne mitä nää täällä kutsuu ruskeaksi leiväksi, sanotaan sitä meillä paahtoleiväksi... Tosiaan, tätä kirjottaessa Countdown 16 päivää ja sitte kotiin!! Tiedossa on juhannuksen juhlintaa, kavereita, ja tietenki yläasteaikasen luokan "luokkakokous"!!! Mikä siis tarkottaa sitä, että ollaan vuokrattu Yyn saunaosasto ja sit sieltä päin bilettämään Yylle  

David sano, että mä en oo niin enää tulos takasi tänne englantiin koska tuun huomaamaan että kotona on paljon kivempaa! Sanoin että höpöhöpö... johon se vastas että: " tai sitte oot tänne tulles vieläki niin biletunnelmissa että rupeet vasta täällä huoneessa ihmettelemään, että mikä hitto mun laukussa liikkuu... kato, sehän on Mara!!"  Mun tulee oikeesti niin ikävä sitä ja meidän läppätuokioita, se on just sellanen yltiösosiaalinen tapaus, joka saa kaikki ympärillä nauramaan. Kerran jopa kassapoika repes sen jutulle ku oltiin kaupassa ja kassalla ne kysyy että tarvitko muovipussin. Mä sit siihen että joo, jollon David rupes vääntään läppää, kuinka mä tapan puun joka kerta ku otan muovipussin, etkös sä ollu joku eläinten suojelija, ja loppuviimeksi se lupas ostaa mulle paidan jossa lukee: "I killed a tree"  

Onneksi tiiän, että nää pari viikkoa menee niin että hurahtaa, joka päivä on tosi paljon tekemistä ja eilen oli ihan tervetullutta ku vietin koko illan huoneessa kattomas kaistalta tv:tä. Kyllä sitäkin on jopa oppinu kaipaamaan sen jälkeen ku toi tyttökaksikko tuli tänne  Mutta vähäseksi se "oma rauha" jäi, tänään olin taas huoneessa n. 21.00 ja huomenna pitää töiden jälkeen singahtaa pubiin ja sieltä bilettämään =) Ja voi hyvänen aika ku ens viikolla alkaa jalkkiksen MM-kisat.... Mutta kuinka siistiä on asua briteissä jalkkiksen MM-kisojen aikaan??

MIETTIKÄÄ sitä fiilistä pubissa ku englannilla on peli!!!?

Toinen asia mitä odotan melko paljon on se, että ollaan Terezan kanssa päätetty vuokrata auto ja lähteä ajelemaan maaseudulle. Vuokra maksaa 30-40 puntaa päivältä + tulisko siihen sitten bensamaksu kaupan päälle. Ostettiin Sussexin (eli niinku meillä Etelä-Pohjanmaa) maantiekartta ja nyt oon tutkaillu mitä kaikkea voitais mennä kattoon. Tereza haluaa käydä vierailemassa linnoissa, ja löysinkin netistä muutaman todella näyttävän tapauksen. Ei ny ehkä ekalla kerralla, mutta joskus myöhemmin kesällä mä haluaisin lähteä käymään Stonehengella, sinne on n. 150km matkaa.

Eli tiedossa on katastrooffi: Mä ajan ja Tereza navigoi.

Ainoa kriteeri autolle on se, että sen täytyy olla automaattivaihteinen. Emmä voi vaan hypätä rattiin ja alkaa sujuvasti ajamaan niin että vaihdekeppi onkin väärällä puolella... Täällä on sellanen pieni kummallisuus, että koko hotellin työntekijöillä vaan muutama omistaa ajokortin... Kaikki on järjestykses ihmetelly ku kerron niille Suomen systeemistä: kirjalliset ja inssi on varattu tasan sille aamua mahdollisimman aikasin sinä päivänä ku täyttä 18. Piste.