Tänään mulle ruettiin töissä puhumaan, että on jo huhtikuun loppu, mun pitää rueta miettimään koska haluaisin pitää lomapäiväni pois. Mulla kertyy tän vuoden aikana 20 päivää lomaa ja ne täyty pitää pois ennen joulukuuta tai muuten menetän ne. Sitten mulle ilmotettiin, että mikä tahansa muu aika ku elokuu, koska se on meillä kiireisin kuukausi ja jengiä on sillon jo muutenki lomalla täältä.

Ilmotin siinä sit heti, että mä lähen Suomeen kesäkuun lopussa. !!!! 

Mikään ny ei oo vielä varmaa, mutta mulle sanottiin että ilmotat vaan päivät niin se on siinä. Tässä nyt kovasti suunnittelen juhannuksen viettoa kotona, aattelin ens viikolla ilmottaa viralliset päivät ja sitten voin varata lennot. Sain sellasta infoa, että maksimissa 9 päivää voin olla putkeen poissa, ja jos kerran näin on, niin siinä tapauksessa oon sen 9 päivää Suomessa. Mutta tässähän tulee vielä sellanen juttu, että meillä on joka viikko 2 vapaapäivää, eli tuosta 9 päivästä mun lomapäiviä vähenee vaan 5, koska jos tuun Suomeen juhannusviikon tiistaina, niinku oon kaavaillu (22.6.) niin ti ja ke on mun sen viikon vapaapäivät. to-su menee lomapäivistä kuten myös seuraavan viikon maanantain. Sit vielä ti ja ke on mun seuraavan viikon vapaapäivät eli yhteensä käytän 5 lomapäivää. Sit on vielä 15 jäljellä 

Tollasta matikkaa jopa mäkin pystyn hahmottamaan!!

No ei, oon ruennu täällä tekemään tilityksetkin jo ihan yksin, ja niin kauan ku kaikki summat täsmää niin se on "helppoa kun heinänteko" - mikä siis ei oo helppoa !! No, mulle on kirjotettu sen verran hyvät ohjeet, ettei tilityksessäkään oo mitään ihmeempää, kunhan vaan keskittyy siihen tarpeeksi hyvin. Ja mähän keskityn, en yleensä näe enkä kuule mitään muuta sen 45 min aikana mikä mulla tilityksen tekoon menee. On se kuitenkin aika vastuu, kun ajattelee että on mun homma laskea koko hotellin päivän tuotot ja pitää huoli siitä että pankkiin lähtee oikea summa rahaa....

Töissä on muutenki menny ihan kivasti, ymmärrän puhelimessa jo lähes kaiken, mutta joskus on pakko siirtää puhelu muille ku ne alkaa siellä toisessa päässä inttämään jostakin aivan käsittämättömästä asiasta ja yleensä aika pienen inttämisen jälkeen ne haluaa että puhelu siirretään esimiehelle. Yks tällänen esimerkki on se, ku yritykset saa huoneita vähän halvemmalla, ja meillä on ne yrityshinnat nyt noussu parilla punnalla täs kevään aikana. Se ei vaan mee niille jakeluun että hinnat on nykyään nämä eikä 2 puntaa halvemmat, vaan ne haluaa puhua saman tien esimiehen kanssa.

Nyt mulla on ruennu olemaan vuoroja ihan oikeesti "yksin" (edelleen joku esimiehistä on paikalla, tai siis ainaki pyörii jossain päin rakennusta), ja onhan se välillä vähä tylsää istua siinä yksin, mutta onneks siitä melko usein menee tarjoiljoita ja muuta jengiä ohi niin saa vähä juteltua. Meillä on sen respapäällikön, Kimin, kanssa ollu tosi hauskaa ku tehtiin vuoroja yhdessä mun eka reilu kuukausi. Meille tuli jo alkuvaiheessa läpäksi Robodance, yks sunnuntai naurettiin koko päivä ja tanssittiin robotanssia ja yks Christian, joka on siivous/pyykkipuolella, käveli sit siitä ohi. Sit se puhu meille siinä jotain ja me jähmetyttiin Kimin kanssa; sehän puhuu aivan ku robotti!!! Sillä on oikeesti just sellanen robottimainen ääni. No tää sai jatkoa reilu viikko sitten ku oltiin taas yhdessä vuorossa, tanssittiin koko päivä, laulettiin ja kehitettiin koreografiaa, ja samalla yritettiin saada Christian tanssimaan oma versio robotanssista, koska senhän se pitäis osata =) No ei suostunu.... Tänään Christian tuli sanomaan meille, että tehän ootte robotit numero 1 ja 2. Oltiin, että no mikäs sä sitte oot... no Master Robot tietenki!! Ollaan täysin vannoutuneita, että se on robotti joka vaan teeskentelee että se on ihminen. Ja kyllä mä kerran kuulin ku se hyräili meidän robolaulua  No joo, tää on tällästä Beach Hotel - läppää, mut ollaan saatu kaikki tarjoilijat näyttämään meille omat robottiliikkeensä!!

Nyt on torstaina tulossa ekat OIKEAT partyt!!! Yks Jimmy lähtee takasin kotiin Ranskaan (tosin kuulin juttua, että nää olis ainaki kolmannet läksiäiset mitä se järjestää täällä ) mut kai se ny ihan oikeesti on lähdössä pois ku sillä on jo toinen työpaikka sen kotiseudulta. Joten torstainahan mennään sitten bilettämään!! Alunperin mulla PITI olla vapaapäivä torstaina ja iltavuoro (eli töihin 15.00) perjantaina, mutta ku yks respatytöistä on raskaana ja sillä on joku siihen liittyvä homma, niin mun oli pakko luovuttaa mun vapaapäivä ja meitsi joutuu nököttämään respassa 22.30 asti. Mut toisaalta ihan sama, ku pitää kuitenkin töihin seuraavana päivänä. David joutuu kans olla iltavuorossa, mennään sit yhdessä pubiin tuntikausia muiden jälkeen ja sieltä johku yökerhoon. Tänään huomasin, että oon torstai-illan töissä pääpomon kanssa, se päästää aina pois iltavuorosta ku hommat on tehty, yleensä siinä 22.00 aikaan, eli jos alotan vähä (reilusti) aikasemmin tilityksen teon ja se olis valmis vaikka puoli 10 jälkeen, todennäkösesti pääsen pois melko paljon aikasemmin 

Ja maanantaina on MUN JUHLAT!!!!!!! Mulla on itseasiassa neljän päivän viikonloppu tiedossa, vapaata on lauantaista tiistaihin. Hmm... siinä on kyllä ehkä vähä liikaa vapaata, mutta eiköhän tuo mene. Tänään kovastikki jo suunniteltiin, että ekaksi mennään pubiin ja sitten yökerhoon (oliko aika yllättävät suunnitelmat??!!) Meitä on täältä ainaki 5 lähdössä, ja ne on siis ne tyypit joiden kanssa oon alustavasti puhunu tosta, loppuviikosta aion laittaa kaikille mun facebook-kavereille täältä viestiä, kun saatais vielä päätettyä pubin nimi mihin mennään istuskelemaan.

Kävin viime viikolla Lontoossa shoppailemassa, löysin tosi ihanan mustan hameen ja siihen vielä ihanammat korkkarit, joskin oon varma etten selviä ainakaan ilman pahasti nyrjähtänyttä nilkkaa sen illan aikana.... 

On mulla vähä muitaki suunnitelmia maanantaille, mutta niistä sitten enemmän joskus myöhemmin kun ne suunnitelmat varmistuu ja enköhän mä muutenki kerro, miten mun synttäriviikonloppu meni !!