Tuossa jokin päivä sitten kerroin raivoäijästä, johon kohtasin pesulareissulla, itseasiassa taisipa olla edelliskerta kun kävin siellä. No, tulin äsken taas pyykkireissulta. Menin sisään pesulaan, siellä ei ollu ketään. Näin kuitenkin, että yhden kuivaajan ovi oli auki ja sieltä oli vedetty vaatteita ulos, niitä oli myös siinä edessä lattialla. Laitoin normaalisti pyykkini koneeseen ja menin lukemaan kirjaa. Hetken kuluttua vähän resusen ja epäsiistin olonen mies tulee sisään, kattoo lattialla/penkillä/auki olevassa kuivaajassa olevia pyykkejä ja menee niiden luo. Luin kirjaa sen kuivaajan vieressä ja se kattoo mua hymyillen ja sanoo: Thank you. Katoin huuli pyöreenä ja sanoin että what? no se vaan jatkaa hymyilemistä ja rupee latomaan kuivia pyykkejään kassiin. Tässä vaiheessa on huomioitavaa, ettei puhuttu toisille kertaakaan. Kun se muutaman minuutin päästä lähti, niin se ovella käänty kattomaan mua ja sano: "It was nice to meet you, all the best in the future." 

?????

Sitten melko pian joku nainen tulee itekseen höpisten pesulaan ja laittaa pyykkinsä koneeseen. Se istahtaa mun viereen ja alkaa saman tien juttelemaan mulle, lähinnä se tais höpistä kun se on siivooja ja kun se siivoilee ihmisten taloja. Just. Se siinä hetken verran kävi yksinpuhelua, ja mä hymähtelin takasi, sit puhe käänty silmälaiseihin (mulla oli mun lukulasit päässä) ja jossain vaiheessa se rupes kyseleen, että kauanko mulla on ollu lasit yms. Kun vastasin sille, se katto mua vähä ihmetellen ja sano, etten taida olla täältä kotosin. Se hämmästy tosi paljon ku sanoin että oon Suomesta.

Se käski sanoa kotiväelle terveiset, että mä puhun hämmästyttävän hyvin englantia. Nyt on siis terveiset menny perille.

Se nainen höpötti lähes 45min ja kyllä mäki sen kans juttelin, mutta lähinnä se hoiti juttupuolen. Ja samalla se lupas tulla käymään meidän hotellissa teellä joku päivä.

Täs rupesin miettimään, missä vaihees mun kannattais ajatella pesulan vaihtoa...? 

Aloin eilen miettimään, että koska mulla tätä vapaa-aikaa täällä riittää, on mun pakko keksiä jotain kehittävää tekemistä. No, nyt sitä sitten on.

Worthingissä on neljän kuntosalin ketju ja kävin äsken hommaamassa niistä lähimpänä olevaan vuosijäsenyyden. Tai siis se on kuntosalikohtanen, makso 25 puntaa. Saan sillä n. punnan alennusta per tunti ja lähinnä halusin sen myös sen takia, että nyt saan varattua netin kautta tunteja. Vuosijäsenyys kaikkiin neljään saliin olis ollu 40 puntaa/kk, mutta ne kolme muuta salia on sen verran kaukana meidän hotellista, että päädyin tohon salikohtaiseen jäsenratkaisuun. Siihen lähimmällekkin salille (Aquarena) nimittäin kävelee 25min / suunta. Mut siellä on mm. bodypumppia, pilatesta, salsatunteja, joogaa..... Niin, ja nimensä verosesti se on myös uimahalli. Ajattelin että bodypump ja pilates on hyvää vastapainoa juoksemiselle, jos siellä ny tulis käytyä edes kerran viikossa. Mieluiten vaikka kaksi.

Sitten pistin tänään hakemuksen menemään paikalliseen PDSA - toimistoon. Se on jonkinlainen eläinhyväntekeväisyyskeskus, PDSA - toimistoja on ympäri brittejä, ne ei ilmeisesti oo mitään eläinsuojeluyhdistyksiä, vaan jotain vähä sinneppäin. Niiltä vissiin saa eläinlääkäripalveluja sun muuta. Ne haki täällä sijaitsevaan myymälään vapaaehtoistyöntekijää tekemään pari vuoroa viikossa. Nyt siis puhelua odotellessa!

Ja jos sinne ei pääse, niin täällä on vapaaehtoistyötoimisto, joka tarjoaa satoja eri vapaaehtoistyöpaikkoja. Mä oikeesti haluan lähtee tohon toimintaan mukaan ku ei mulla ny sinänsä muutakaan tekemistä oo.