Tänään oli FunRun - päivä!!

Eli se tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä meitsi pötköttää jalat kankeana kivusta sängyllä, kun tuli äsken juostua hyväntekeväisyysjuoksu, matkaa 5km. Ja mä todellakin tarkotan JUOKSEMISTA, en oo eläessäni pinkonu niin kovaa ku eihän sitä ny muille hotellin työntekijöille voinu jälkeen jäädä  

Jokanen voi koittaa juosta asfaltilla 5km, en niin tarkkaan kattonu aikaa mitä mulla meni mutta alle 30min, varmaa jotai 25min olis aika lähellä. Startti oli 16.00 ja puolivälin kohdassa mun kello oli 16.12 mutta tarkkaa aikaa en maalissa kattonu. Vähä hitaammin mä sen lopun juoksin. Mutta sen tiedän että mun aika on ihan vertailukelponen .

Funrun juostaan joka vuosi ja sen järjestää St Barnabas house - hyväntekeväisyysjärjestö. Juoksulla kerätään rahaa järjestön toimintaan. Eli juoksijoiden periaatteessa pitäis hommata itelleen "sponsoreita", eli pyytää kavereita ja tuttuja antamaan rahaa jotka sitten annetaan eteenpäin ko. järjestölle.

St Barnabas - järjestö on paikallinen järjestö, joka ylläpitää hoitokotia (itseasiassa englanninkielinen sana on hospice, ja ilmainensanakirja.net anto myös vaihtoehdon saattokoti ja mä luulen että se saattais olla vähän parempi käännös mutta en nyt mene sanomaan kun en ole ihan varma asiasta). Ja siellä on vuodepaikkoja vaikeasti sairaille potilaille. Lisäksi heillä on palkkalistoilla lääkäreitä ja hoitajia, ja tämän kaiken ylläpitämiseen kerätään rahaa erilaisilla tempauksilla, kuten nyt oli tänään FunRun.

 

http://www.stbarnabas-hospice.org.uk/ 

http://www.stbarnabas-hospice.org.uk/default.asp?id=97   ---> FunRunista juttua

 

FunRunin ideana on pitää hauskaa, ensin oli lasten FunRun, joka oli matkaltaan kilometrin. Sitten oli aikuisten juoksu 5km. Ei tätä matkaa tarvi juosta, sen voi toki myös kävellä ja vielä parempi mitä hauskemman asun laittaa päällensä. Oli kuulkaa mustekalaa, napatanssijaa ja blues brother - veljekset muovisaksofonien kanssa 

Mulle tavotteena oli juosta koko matka maaliin, ja tämä tavote täytty!!