No pitihän se ny tietenki tapahtua ekan viikon aikana - nimittäin itsensä käytävälle lukitseminen. Meidän hotellissa on käytössä oikee kunnon avainsysteemi, ei mitään avainlukureikäkorttielektronisysteemiä, ja avaimia tietenki (kannattaa) pitää mukana koko ajan.

Meitsi menee 23.30 rättiväsyneenä vessaan tohon käytävän toiselle puolelle. Mulla on sellanen tapa, että ku meen vessaan, jätän mun huoneen oven auki eli nostan lukon ylöspäin. Emmä tiiä miksi, mutta se nyt vaan on mulla tapana. Nyt täytyy melkeen sanoa, että LUOJAN KIITOS MULLE ON PINTTYNY SE TAPA.

Ei siinä muuta, mutta ku tulin vessasta, huomasin että avaimet jäi vessaan. Voi hitto =)

Tietenki oon jo päiviä sitten varmistanu, että kai niitä ylimääräisiä avaimia on ja täytyyhän ny joku yleisavain olla. 22.30 loppuu respan iltavuoro ja sen jälkeen yövahti tulee paikalle availemaan ihmisille ulko-ovea, meidän respatyttöjen ei tarvi tehä näitä (Davidin mukaan tappavan tylsiä) yövuoroja.

Mutta syy miksi kiitän itteäni siitä, että mulla on tapana jättää ovi auki ku lähen vessaan oli tänään se, että meillä on tuolla alakerrassa bileet käynnissä, jotakin juristeja on ollu illallisella, ja mulla oli Klamydia-paita päällä, missä lukee bändin nimi erittäin selvästi edessä ja takana. Joudun nimittäin kävellä lähes keskeltä bilealuetta että pääsen respaan hakemaan avainta  Nyt sain edes vetästä adidaksen takin siihen päälle. Ja farkut olohousujen sijasta jalkaan. Nyt muuten vasta iski tajuntaan, että yleensä saatan olla jo yöpuvussa siinä vaiheessa (kaksiosainen ja vaaleansininen, minkä kuvissa pingviini kurkistaa sydämistä) että jos olisin lukinnu itteni totaalisesti käytävälle, olisin kokenu todennäkösesti elämäni nöyryytyksen ku olis täytyny lähtee hakemaan sitä avainta respasta.... Mä olisin menny hissiin siinä tapaukses nukkumaan.

Yövahti, joka tänään tunnettiin myös narikkana, oli pikkusen kiireinen, mutta se ehti hakea yhen mun pomoista, Richardin, hätiin joka pelasti mut pulasta sen yleisavaimella. Mitä ny yhtään Richardia tiedän, niin saan kuulla tästä vielä, ku naama vastapestyn punasena ja silmät puoliummessa ilmestyn respaan . Sain sellasen vinkin, että koska mun vessaa ei kukaan käytä, voin jättää sen lukon pohjaan että se on aina auki, siinä on sit erikseen toinen lukko minkä saa vaan sisältä kiinni. 

Naurattaa vaan ku just eilen naurettiin Davidin kanssa, ku sillä oli FBI, Female Body Inspector - paita, että jos mä laittaisin vielä mun Klamydia - paidan päälle ja käveltäis pomojen edestä aulassa, niin se olis niin potkut molemmille. Tosin saatais potkut saman tien myös toisesta Davidin ehdotuksesta, joka oli että voisin maanantaina illalla, ku respa on lähteny, tulla hetkeksi aikaa hengaileen aulabaariin ku Davidin vuoro on lopussa ja sit voisin juoda drinkin jos toisenkin, joka tietenki päättyis siihen, että pomot löytää meidän tiistaiaamuna nukkumasta baaritiskin takaa. 

Tähän väliin voi kertoa, että mulla on 3 pomoa, joista tää Richard on niitä kahta muuta selkeesti nuorempi, ja tästä syystä ehkä sit huomattavasti rennompi. Mutta asiajätkä silti. Ne kaks muuta on sisko ja veli ja ne omistaa tän hotellin. Mukavia tyyppejä nekin on, ei valittamista! Sen huomaa jo siitä, että niitä kutsutaan ihan yleisesti etunimillä eikä niitä tarvitte sanoa titteleillä Mr. and Mrs., mikä on täällä maassa itseasiassa melko harvinaista. Siis vanhempi pomo jota saa sinutella päivästä 1. alkaen.

Hyvää yötä, jos ny saan nukuttua ku juristiporukka tekee lähtöä tossa pari kerrosta alempana kadulla, ku aattelin MYÖS huomenna aamulla herätä 6.30 ja lähtee aamulenkille.